یک نهاد اسلامی مستقر در انگلیس با صدور بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به ساحت مرجعیت شیعه را محکوم و این اقدام را تلاشی مذبوحانه از سوی یک امپراتوری رو به زوال خواند.

اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی، تلاشی مذبوحانه از سوی یک امپراتوری رو به زوال است

به گزارش قدس آنلاین، «اهل‌البیت اسلامیک میشن» که یک تشکیلات متشکل از جوانان شیعه ساکن انگلیس است، در این بیانیه نوشت که اقدام نشریه «شارلی ابدو» برای این نشریه و جامعه‌ای که نفرت علیه پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) را ترویج می‌کند جای تعجب ندارد اما رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران «برای بسیاری از مسلمانان نماد اقتدار دینی و محترم است».

این بیانیه می‌افزاید: ما به دولت فرانسه یادآوری می کنیم که شعارهای آنها در مورد صلح و احترام زمانی که اجازه چنین رفتار گستاخانه و غیرمسئولانه ای را می دهند و با برچسب دروغین آزادی، احساسات مسلمانان را جریحه دار ‌می‌کنند، محلی از اعراب ندارد.

نهاد انگلیسی هشدار داد که رفتارهای پاریس در کنار اقدام شارلی ابدو، باعث دو قطبی شدن فضای جامعه شده و عمداً محیطی از نفرت علیه مسلمانان ایجاد می کند. «این چیزی است که به نظر می رسد هم شارلی ابدو و هم دولت فرانسه قصد آن را دارند.»

«اهل‌البیت اسلامیک میشن» تصریح کرد: ما این رفتار ناپسند را به شدت محکوم و به دولت فرانسه یادآوری می کنیم که نه تنها در این توهین شریک هستند، که نفرت علیه اسلام و مسلمانان را تشدید می کنند.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را به تصاویری موهن همراه با عباراتی توهین‌آمیز به مرجعیت دینی اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.